logo
Vi er søde, ærlige og ambitiøse. Vores kerneværdier er åbenhed, gennemsigtighed og en god forretningsforståelse.

Online Marketing

Google AdWords

Konverteringsoptimering

Email Marketing

Analyse arbejde

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvad enten du har et enkelt spørgsmål, ønsker at høre mere om et muligt samarbejde eller noget tredje. Slå endelig vejen forbi kontoret - vi har altid kaffe på kanden!

+45 42809380

info@arosmedia.dk

Graham Bells Vej 18B, 8200 Aarhus N

+45 42 80 93 80

Graham Bells Vej 18B, 8200 Aarhus N

Top

5 gode links til din webshop!

Linkbuilding tips

5 gode links til din webshop!

Hvad er et godt link?

Det kan lyde banalt, men det er vigtigt at få definitionen på et link gjort forståeligt for enhver.

Et link er når du klikker på et ord, eller et billede på en hjemmeside kommer fra en side til en anden. Links kan være med til at forbedre brugervenligheden for de besøgende, hvis man formår at bruge sine links i en relevant sammenhæng.

Det er rigtig vigtigt at dine links er relevante, og at de fungerer som en slags genveje for hjemmesidens besøgende. Et link som enten er irrelevant eller dårligt placeret kan faktisk skade din rangering på Google, derfor er det vigtigt at dine links er velovervejede.

Det er også vigtigt at pointerer at du ikke bør købe link pakker fra utroværdig SEO virksomheder i udlandet, det ender kun med at skade din troværdighed og din økonomi.

5 gode links til din hjemmeside

1. Politiken.dk

Det kan lyde underligt, men Politiken.dk er faktisk et godt sted at få et hurtigt link. Der er rigtig mange besøgende på Politikens hjemmeside, og mange debatindlæg, hvor der er rig mulighed for at smide et link til din blog eller website.

Det fungerer på den måde at du opretter en profil inde på hjemmesiden, og opfylder dine personlige oplysninger. Din profil fremstår meget mere pålidelig, hvis du har givet dig tid til at udfylde dine personlige oplysninger, samt skrevet en profiltekst om dig selv.

Gør dig selv en tjeneste og sørg for at du kun linker dit website i kommentarfeltet, hvis det er relevant for læseren, ellers kan det som nævnt tidligere skade dit omdømme hos Google og læserne.

2. Gratis firmaprofil

En gratis firmaprofil på et website er en hurtig måde, at få opbygget et eller flere links. Du kan f.eks. oprette en gratis firmaprofil på Hotfrog.dk, hvor du som virksomhedsejer kan fortælle omverden hvad der gør din virksomhed anderledes.

Hotfrog.dk bruges typisk af små virksomheder, med en fysisk butik, men kan også bruges til webshops og blogs. Måden det fungerer på er at du laver en virksomhedsprofil, som fortæller potentielle kunder hvad du kan tilbyde, og give din butik et ansigt udadtil.

Du vælger nogle søgeord som bliver tilknyttet din profil, og når potentielle kunder søger via søgemaskiner som Bing og Google, så hjælper Hotfrog dig med at gøre din virksomhed synlig

En gratis firmaprofil som den på Hotfrog er et hurtigt og nemt link at skaffe, men det er ikke revolutionerende for din virksomhed ift. rangering på søgemaskinerne.

3. Sociale links til din hjemmeside

Der var engang, hvor sociale links ikke havde særlig stor troværdighed hos de danske virksomheder. Måske hænger det sammen med at virksomhedsejerne ikke har taget sociale medier seriøst, men der er sket en stor ændring i den opfattelse på det seneste.

linkbuilding sociale medier

Sociale firmaprofiler kan signalere professionalisme og troværdighed, hvis de bliver udarbejdet ordenligt, og dermed kan de blive et værdigfuldt link. De sociale links er både gratis og relativ lette at sætte op, og bør være nogle af de første links din virksomheder skal oprette.

Men pas på, fordi ikke alle sociale links er nødvendige for din virksomhedsprofil, det kræver nogle stratetiske overvejelser, inden du giver går i gang med at lave links på samtlige platforme.

De fleste virksomheder gør klogt i at skaffe et link fra deres egen LinkedIn og Facebook profil, men også Google plus kan være en mulighed. Instagram og Twitter er også et muligt link, men valget af sociale links afhænger meget af din virksomheds størrelse og produkt.

Hvis du formår at bruge de sociale platforme aktivt, vil du hurtigt finde ud af, hvor værdi fulde links som kan komme heraf.

4. Linkkataloger

Et linkkatalog er en hjemmeside, som har til formål at fremvise andre hjemmesider og dermed også et backlink til disse.

Linkkataloger var for nogle år siden en ganske fin måde at skaffe links på, det har dog ændret sig en del siden da, og linkkataloger har ikke længere den samme værdi.

Mange vil nok sige at linkkataloger ikke virker og de er spild af tid, men det er ikke helt rigtigt. Linkkataloger fører sjældent til nogen besøg til din hjemmeside, men er i nogle tilfælde et rigtig godt signal i forhold til IP-diversitet.

Hvis størstedelen af dine indgående links kommer fra den samme IP-adresse, så er det med til at fortælle søgemaskinerne, at de sider som linker til dit website alle ligger på den samme server. Det øger dermed risikoen for at, f.eks. tror at du har købt serveren, opstillet siderne og linket til dine egne sider.

Det handler om at få indgående links fra websitets med forskellige IP-adresser, for det indikerer at der er tale om lovlig og varieret linkprofil.

Så selvom det kan tage lang tid at opsætte sin virksomhed på alverdens linkkataloger, så kan det i sidste ende være meget værdifuldt, også selvom det ikke er de links som giver flere besøg på din hjemmeside.

Hvis du ikke har tid til at tilmelde dig de over 100 forskellige danske linkkataloger, så kan det faktisk gøres for et mindre beløb fra virksomheder som tilbyder den form for tjenester.

5. Blogindlæg

Hvis din virksomhed arbejder med et eller flere produkter, hvor der kan sidde nogle entusiastiske ildsjæle ude bag tasterne, så kan samarbejde med bloggere være en god ide.

linkbuilding guide

De bedste blogs får også besøg af andre entusiaster, som potentielt selv har en blog, og så kan finde på at linke videre til venner, eller egen blog.

Det er nemlig derfor at blogs kan være en god måde at skaffe gode links til din hjemmeside, og samtidig få besøgende som kan være interesseret i dine produkter.

Måden det typisk fungerer på er at du personligt kontakter en blogger, som kunne være relevant for din virksomhed, og foreslår et form for samarbejde.

Disse links er potentielt meget værd, og derfor kan de nemt komme til at koste, både i form af penge, eller produkter.

For din egen skyld er det vigtigt at du fortæller bloggeren hvad der skal stå i den artikel eller anbefaling du ønsker, og hvad du håber på at opnå med aftalen. Der skal selvfølgelig være et direkte link til din hjemmeside og produktet som bliver skrevet om.

Links som disse kan have stor værdi for din virksomhed, fordi de nyder stor troværdighed hos læseren.

 

 

 

Share
No Comments

Post a Comment