logo
Vi er søde, ærlige og ambitiøse. Vores kerneværdier er åbenhed, gennemsigtighed og en god forretningsforståelse.

Online Marketing

Google AdWords

Konverteringsoptimering

Email Marketing

Analyse arbejde

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvad enten du har et enkelt spørgsmål, ønsker at høre mere om et muligt samarbejde eller noget tredje. Slå endelig vejen forbi kontoret - vi har altid kaffe på kanden!

+45 42809380

info@arosmedia.dk

Graham Bells Vej 18B, 8200 Aarhus N

info@arosmedia.dk

+45 42 80 93 80

Top
 

Google AdWords

Google AdWords hjælper din virksomhed med at blive fundet, og det gælder uanset om du ønsker at øge dit salg online, tiltrække nye besøgende eller lokke tidligere kunder tilbage Google AdWords kan fortælle os, hvor mange personer, der ser din annonce og klikker på den. Du betaler kun, når en potentiel kunde klikker på din annonce.

Google AdWords – Bliv set af dine kunder!

Vi hjælper jer til at blive fundet gennem Google AdWords. Det gælder, uanset om du ønsker at øge dit salg på din webshop, tiltrække nye besøgende eller lokke tidligere kunder tilbage på din side.

…Hvad er Google AdWords egentlig?

Google AdWords er de annoncer, som vises øverst i toppen af Google, hvor de står i en grøn ramme. Annoncerne kan målrettes efter bestemte målgrupper, så de kun er synlige, når personer søger efter det, som jeres virksomhed kan tilbyde. Vi hjælper jer med at klarlægge en strategi for målretning af annoncerne.

Google AdWords giver os mulighed for at se, hvor mange personer der ser din annonce og rent faktisk klikker på annoncen. Du betaler først Google, når en potentiel kunde klikker på dine annoncer og besøger din side. Sammen laver vi en plan for, hvor stort et dagligt budget I vil bruge på annonceringen. Derefter kan vi løbende måle effekten af annonceringen og altid justere annoncerne til.

Jo mere præcist du kan opdele dine Adwords kampagner, jo bedre resultater vil du opnå

Hos Aros Media er vi glade for Google AdWords og de muligheder,  AdWords giver for at lave en effektiv markedsføring og få det bedste ud af dit budget! Du behøver ikke være ekspert i Google AdWords – det skal vi nok klare for dig!

Adwords_eksempel

En afgørende del af din markedsføring

Google AdWords kan både bruges alene eller kombineret som en del af en større plan i din online markedsførings strategi. Modsat SEO optimering, så vil man ved brug af AdWords langt hurtigere få relevant trafik til sin hjemmeside, som oftere vil blive omdannet til konverteringer. Fordelene ved AdWords er mange, men ulempen er, at man kun kan blive placeret i selve reklameblokkene blandt søgeresultaterne, og i content netværket på diverse hjemmesider.

AdWords kampanger på Google koster naturligvis penge pr klik, men du bestemmer selv dit budget, og du har mulighed for løbende at justere budgettet, så det passer til dit behov. Selvom 1-2 kr. pr. klik måske ikke lyder af meget, så kan AdWords i det lange løbe blive en dyr affære, hvis du ikke har lagt en strategi for dine annoncer. Det er her, du kan bruge vores hjælp til at komme godt fra start i brugen af AdWords.

Googles auktionshus

Google Adwords er opstillet som et stort auktionshus, hvor en række forskellige hjemmesider og webshop-ejere kan byde på hvilke klik, de vil betale for, og hvor meget de vil betale for hvert klik. Som webshop-ejer er det ikke nok bare at byde højst på de forskellige annoncer. Der er nemlig andre kriterier, som spiller ind. Google sammenligner dine annoncer sammen med dine konkurrenter – bl.a. ud fra hvor mange klik jeres respektive websites får fra besøgende. Det er dermed ikke nok at have det største Adwords budget. Det kræver også, at kunderne finder din side relevant i forhold til deres søgning. Google har to kundegrupper, som de skal gøre tilfredse – virksomhederne og de privat personer, som bruger Google som søgemaskine.

Det er meget vigtigt, at du får skrevet gode og konkrete annoncer til dine produkter, som ender ud i konverteringer. Ellers blive dine klik dyre, og du kan ende med at miste penge på din AdWords-konto. Grunden til, at det er vigtigt at have målrettede annoncer, er at prisen stiger, hvis der er for mange, som byder på de samme søgeord. Det er derfor vigtigt, at du kan finde frem til specifikke søgninger, som dine konkurrenter ikke byder på. Ellers kan du ende med at tabe en alt for høj budkrig. Det kan i bedste fald betyde lavere klik pr. cost pris, samt højere konverteringsrate på din hjemmeside, fordi det tidligere har vist sig, at desto mere specifikke søgningerne er, destro større chance er der for en konvertering.

At longtail-søgninger, som de specifikke søgninger kaldes, er gode i forhold til konverteringer, skyldes, at folk, som bruger lange og konkrete søgninger, ofte er længere fremme i selve købsprocessen.

Et eksempel kan være en kvinde som søger efter “Nike sko”. Hun er ikke så langt i købsprocessen endnu, hvilket kan ses af, at hendes søgeord er meget bredt. Hun er nok stadig i gang med at kigge markedet igennem. Et andet eksempel på en kvinde, som er noget længere i sin købsproces, er en kvinde, som søger på “Nike free 5.0 dame sort str 39”. Det er denne slags søgninger, som er yderest interessant, fordi hun ved lige præcis, hvad hun leder efter, og fordi hun allerede er godt på vej til at finde et produkt, er der langt større sandsynlighed for, at hendes søgning ender med en konvertering.

Googe budkrig
95

Vidste du..

at 95 % af befolkningen bruger Google som deres foretrukne søgemaskine?

Relaterede ydelser inden for PPC: