logo
Vi er søde, ærlige og ambitiøse. Vores kerneværdier er åbenhed, gennemsigtighed og en god forretningsforståelse.

Online Marketing

Google AdWords

Konverteringsoptimering

Email Marketing

Analyse arbejde

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvad enten du har et enkelt spørgsmål, ønsker at høre mere om et muligt samarbejde eller noget tredje. Slå endelig vejen forbi kontoret - vi har altid kaffe på kanden!

+45 42809380

info@arosmedia.dk

Graham Bells Vej 18B, 8200 Aarhus N

info@arosmedia.dk

+45 42 80 93 80

Top
 

PriceRunner

PriceRunner optimering » Tjen flere penge og fang de købeklare kunder!

PriceRunner » Få flere salg fra købeklare kunder!

PriceRunner er et sammenligningstjeneste, som dagligt sammenligner tusindvis af produkter og priser fra webshops i Danmark. Det giver dig, som virksomhedsejer, en unik mulighed for, at konkurrere på pris, fragt, anmeldelser mv. Det er ofte købeklare kunder som befinder sig på PriceRunner, da de søger efter et specifikt produkt, som de ønsker at finde den bedste pris, fragt eller lignende på.

PriceRunner fungerer på den måde, at du bliver faktureret pr. klik. Så når en person klikker på din PriceRunner annonce, så betaler du for det enkelte klik. Her er det spændende at følge med via Google Analytics og måle på, hvorvidt personerne, som klikker på annoncerne også bliver til købende kunde eller ej.

PriceRunner » Optimering og vedligeholdelse

Hos Aros Media er vi specialiseret i, at optimere og vedligeholde PriceRunner kontis for webshops med fokus på at opnå højest mulige ROI (Return Of Investment). Før vi går igang med vores arbejde, er der en række vigtige ting, som vi skal vide. Der er ligeledes nogle ting, som du skal kende til, så du forstår måden PriceRunner er opbygget på.

Der er primært to ting, som du skal kende til, og det er Last Click og assisterede konverteringer.

Last click er når kunden kommer direkte fra PriceRunner og ind på din webshop, hvorefter kunden foretager et køb

Assisterede konverteringer er, hvis kunden har besøgt din webshop via PriceRunner, men forlader din side, og senere kommer tilbage gennem en anden salgskanal og køber et produkt.

… Nu hvor vi har de to ovenstående områder på plads, så er der en række vigtige ting, som vi skal forklare og samtidig kende til, før vi kan optimere din PriceRunner bedst muligt. Vi skal nemlig kende til din omsætning, udgifter, ROI og minimum ROI:

Omsætning er det salg, som du har opnået via Last Click og via dine assisterede konverteringer.

Udgifter er det beløb som du betaler for dine kliks på PriceRunner. Disse går til PriceRunner og ikke os.

ROI står for Return On Investment. Her kigger vi på, hvor mange gange du har fået de penge igen, som du har brugt på PriceRunner. Disse måles både via Last Click og via assisterede konverteringer. Eksempel: Har du brugt 1000 kr. på PriceRunner og omsat for 10.000 kr., så har du en ROI på 10.

Minimum ROI skal vi kende til, så vi ved, hvad der er som minimum er acceptabelt. Vi skal vide, hvad din ROI som minimum må være på, når alle udgifter er trukket fra, så vi sikrer, at vi genererer overskud til din forretning.

PriceRunner » Produktfeed og krav dertil!

Inden du kan komme igang med annoncering/prissammenligning på PriceRunner, så skal du have lavet et PricerRunner produktfeed, som gør, at du kan få vist dine produkter på PriceRunner og få højest mulige udbytte ud af PriceRunner. Der er en række faktorer som spiller ind, når du skal lave et produktfeed til PriceRunner, og for at du kommer godt fra start, så vil vi gennemgå disse nedenfor:

Produktbeskrivelse

PriceRunner er inddelt i kategorier og særlige søgeord, derfor er det vigtigt, at disse indtænkes når der skal laves produktbeskrivelser til produktfeedet. Sørg for, at produktbeskrivelserne er så beskrivende (detaljerede) som muligt om produkttypen. Bland ikke produkter og tilbehør i samme kategori, da PriceRunner ønsker at have dem adskilt. Vi anbefaler, at du vælger de rette kategorier og søgeord, som skal indgå i beskrivelserne, så de godkendes af PriceRunner.

Det er produktbeskrivelsen, som sælger produktet, så gør dig umage med at skrive en god og beskrivende tekst, så forbrugerne får lyst til at klikke på ind på DIN webshop.

Produktnavn

Skriv gode og præcise produktnavne – ligesom med produktbeskrivelserne – så skal du ramme de rette kategorier og søgeord. Undgå yderligere oplysninger i produktnavnene, som ikke er relateret til navne (Fx gratis forsendelse, hurtig levering mv.) Det vil forhindre PriceRunners maskine til automatiske at matche produkterne ved søgninger på produktnavne. Såfremt produktet er et tilbehør til et andet produkt, som fx kaffefiltre, så er det vigtigt, at det er klart i navnet. Alt dette er vigtigt, da du ellers risikerer at dine produktannoncer ikke vises i søgeresultaterne på PriceRunner.

Bedømmelser / Anmeldelser

Du kan med fordel opfordre dine kunder til at bedømme din webshop eller produkter på PriceRunner. Det skaber troværdighed omkring din webshop, hvis en potentiel kunde kan se, at andre anbefaler netop din webshop. Samtidig forbedre det også dine placeringer på PriceRunner, hvilket ligeledes er med til, at tiltrække potentielle kunder. Så leverer du en god service? Hurtig fragt? Eller lignende? Så kom igang med at opfordre kunderne til at bedømme din webshop eller produkter på PriceRunner. Vi anbefaler, at du tilmelder din virksomhed til en service kaldet: Better. Det er en service, som samler alle dine bedømmelser på tværs af kilder som Google, Facebook, Trustpilot, TripAdvisor, PriceRunner mv. og viser dem på én side. Du får samtidig mulighed for, at udsende automatiske bedømmelsesmails, hvor du kan opfordre kunderne til at bedømme dig på de enkelte medier. Det kan give din forretning stor værdi. Du kan tilmelde dig Better her.

Ekstra informationer 

Udover ovenstående informationer, så medtager PriceRunner en lang række ekstra informationer som leveringstid, lagerstatus mv. Sørg for at udfylde disse på din PriceRunner, så du fortæller potentielle kunder, hvilken service du yder. Det handler om at få kunderne til at klikke ind på din webshop.

Priser skal anføres inkl. moms og eksklusiv fragtomkostninger, så prisen der vises skal være den, som forbrugerne betaler for produktet.

Prisen for fragt skal anføres, såfremt du kører med en fast sats på et givent marked. Dvs. at forsendelsesomkostningerne for et bestemt produkt er ens over hele landet (Det er de efterhånden i de fleste tilfældet), men det må altså ikke være dyrere at sende en vare til København, end til Aalborg.

EAN nr. / SKU nr. skal altid være unikt for det enkelte produkt, da det ellers kan forårsage forvirring, når der skal søges efter et produkt på PriceRunner. Brug aldrig samme SKU nummer til mere end et produkt.

Optimering af bud

Vi anbefaler altid, at du øger dine bud på produkter eller varegrupper, som klarer sig særligt godt. Publikummet på PriceRunner sidder klar med dankortet i hånden, så du skal bare give dem en grund til at indtaste deres kortoplysninger, og købe et produkt på din webshop.

Hos Aros Media har vi specialiseret os i annoncering og optimering på PriceRunner. Vi kan hjælpe dig med alt fra opsætning af PriceRunner, udformning af korrekt produktfeed til løbende budjustering, optimering og strategi.

Vil du fange potentielle kunder med PriceRunner? Så kontakt os og hør mere om dine muligheder! 

PriceRunner annoncering

“Aros Media har hjulpet med PriceRunner i Filibabba og vi har været meget tilfredse med forløbet.
Lige fra start har vi følt at vi har været i trygge hænder.”
Thomas Jørgensen, Filibabba

aros-stjerner

Relaterede ydelser inden for PPC: