logo
Vi er søde, ærlige og ambitiøse. Vores kerneværdier er åbenhed, gennemsigtighed og en god forretningsforståelse.

Online Marketing

Google AdWords

Konverteringsoptimering

Email Marketing

Analyse arbejde

Kontakt os
Du er altid velkommen til at kontakte os, hvad enten du har et enkelt spørgsmål, ønsker at høre mere om et muligt samarbejde eller noget tredje. Slå endelig vejen forbi kontoret - vi har altid kaffe på kanden!

+45 42809380

info@arosmedia.dk

Graham Bells Vej 18B, 8200 Aarhus N

info@arosmedia.dk

+45 42 80 93 80

Top
 

Konverteringsoptimering

Få mere ud af dine besøgende og dit annonceringsbudget! En konvertering kan være et salg eller en tilmelding til dit nyhedsbrev - begge giver værdi til din forretning! Hvilken konvertering giver dig værdi?

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering – også kaldet CRO (Conversion Rate Optimization) – handler i bund og grund om at få dine besøgende kunder til at foretage en ønsket handling. Dette kan f.eks. være et køb, tilmelding til nyhedsbrev, udfyldelse af en kontaktformular osv.

Når man snakker om konverteringsoptimering, og hvordan man måler den, vil man referere til ens konverteringsgrad/rate. Konverteringsraten måles ved at tage antal besøgende på siden og dividere dem med, hvor mange der foretaget en ønsket handling. Et eksempel kunne være en webshop, hvor der er 100 besøgende, hvor 4 foretager et køb. Konverteringsraten er altså 4 %.

Vi ser ikke så meget på, om konverteringsraten er god eller dårlig, men hvordan vi kan optimere den. For at kunne optimere konverteringsraten, bliver vi nødt til at lave en grundig webanalyse af din hjemmeside for at identificere de faktorer, som kan være med til at optimere konverteringsraten. Det kan ofte være en mere uddybende produkttekst, bedre billeder, en større knap osv., der skal til for at skabe flere konverteringer.

Sammen finder vi den løsning, der er bedst for din virksomhed og skaber en større konverteringsrate og dermed en mindre afvisningsprocent.

Hvordan fungerer konverteringsoptimering?

Når man vil lave konverteringsoptimering på egen hjemmeside, foregår det som oftest ved, at man ser nærmere på en række aspekter, som muligvis gør, at kunderne ikke foretager en konvertering. En god idé er at starte med at kigge på det helt basale, såsom placering i søgeresultater og størrelse af køb. Derudover findes mange andre parametre, som kan justeres på for at skabe flere konverteringer.

For få konverteringer kan også skyldes, at din hjemmesidestruktur er sat forkert op, og at kunderne ikke ved, hvordan de skal navigere rundt på dit website. Det er en god idé at notere problemerne og måske få en neutral deltager til at prøve siden af for at se, hvad vedkommende mener om hjemmesiden.

Når fejlen er fundet, skal du selvfølgelig arbejde på at løse problemstillingen. Men inden du låser dig fast på en bestemt løsning, bør du lave en splittest for at kunne sammenligne flere udarbejdede løsninger. Efter at have testet over en længere periode, har du nu data på, hvilken version der fungerer bedst. Den version kan du efterfølgende implementere.

At lave konverteringsoptimering er ikke noget, du laver på en enkel eftermiddag. Det kan tage lang tid at løse problemet og det kræver derfor også lidt tålmodig, inden du for alvor kan se, at de implementerede løsninger skaber resultater.

konverteringsoptimering

Relaterede ydelser inden for webanalyse: